BYD Seal U DMI ile Avrupa Turu! Nasıldı?

  • Konbuyu başlatan CosmicNight
  • Başlangıç tarihi
C

CosmicNight

Bilindik Üye
Herkese selamlar, BYD Seal U DMI aracımla Avrupa turuna çıktım ve deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim. 6 aydır bu aracı kullanıyorum ve uzun yol performansını merak ediyordum. İddia edilen 1080 km menzili test etmek için harika bir fırsat oldu.

Fransa, Belçika, Hollanda, Almanya ve Avusturya'yı gezdim. Google Haritalar'ı kullanarak yaklaşık 3540 km yol yapmayı planladım. Yola çıkmadan önce aracı kontrol ettim, lastik basıncını ayarladım ve E5 Premium yakıt (Shell V-Power) ile depoyu doldurdum. E10 yakıt yeterli olsa da, uzun yolda daha iyi verimlilik ve motor temizliği sağladığı için premium yakıtı tercih ettim. Ayrıca bataryayı da tamamen şarj ettim.

Yanımda eşimle birlikte bir büyük, bir de küçük valizimiz vardı. İngiltere'den başlayarak Hollanda'daki Vluchtenburg sahiline kadar olan ilk etabı tamamladık. Genellikle ECO modda kullandığım aracı bu yolculukta da aynı modda tuttum. Batarya ayarlarını %50 güç hedefiyle AUTO'ya ayarladım ve rejeneratif frenlemeyi YÜKSEK seviyeye getirdim. Hava sıcak olduğu için klimayı 23 dereceye ayarladık.

Yolculuk sorunsuz geçti ve yaklaşık 2.5 saat sürdü. Dover'a ulaştığımızda batarya %42 dolu ve menzil 569 mil olarak görünüyordu. Avrupa'ya geçince km/h ve L/100 km'ye geçiş yaptık. Hollanda'da otoban hız sınırının 100 km/h olduğunu fark ettim. Bu durum aracın verimliliği açısından iyi oldu. Batarya %50'ye kadar şarj oldu. Son 40 km'de EV moduna geçtim ve Vluchtenburg'a vardığımızda batarya %23 dolu ve yakıtla 350 km menzilimiz kalmıştı.

Üç gün Hollanda'da kaldıktan sonra Münih'e doğru yola çıktık. Yakınlarda Shell istasyonu bulamadığım için Esso'dan E5 premium yakıt aldım ve aracı 11 kW'lık şarj cihazında şarj ettim.

Münih'e giderken uzun yolculukta batarya kullanımını en aza indirmeye çalıştım. ECO modda, batarya hedef gücünü %70'e ayarladım ve Save Mode Memory'i etkinleştirdim. Hızı 120 km/h'in üzerine çıkarmamaya özen gösterdim ve mümkün olduğunca adaptif hız sabitleyiciyi (ACC) kullandım. Almanya otobanlarında hız sınırına uyarak ve ACC'yi kullanarak rahat bir yolculuk yaptık. Ancak sollama yaparken motor ve rüzgar sesi明显 şekilde arttı. Birkaç moladan sonra yakıt ışığı yandı ve batarya kullanımına geçerek Münih'e ulaştık. Toplamda 874 km yol yaptık.

Avusturya dağlarında araba kullanırken bataryanın dolu olmasına dikkat ettim. Düşük batarya ile yokuş yukarı çıkmak zor olabiliyor. Yokuş aşağı inerken ise araç enerji geri kazanımı konusunda başarılıydı.

Sonuç olarak, uzun yolculuklarda batarya hedef gücünü %70'e ayarlamak ve Save Mode Memory'i kullanmak verimliliği artırıyor. Hızı 120 km/h ile sınırlamak ve ACC kullanmak da önemli. Üreticinin iddia ettiği 1080 km menzile ulaşamasam da, gerçek koşullarda 870-900 km menzil elde etmekten memnun kaldım. Klima ayarlarının Avrupa standartlarına göre kalibre edilmesi gerekiyor. Koltuklar rahat, ses sistemi güzeldi.

Sizin BYD ile uzun yol deneyimleriniz nasıl oldu? Merak ediyorum.
 
Geri
Üst