D
DeliDumrul
Aktif Üye
Merhaba arkadaşlar,
2010 model, 92 beygirlik 1.6 HDI motorlu Citroen C3'üm var. Motor çalışıyor gibi yapıyor ama bir türlü tam olarak devreye girmiyor. Hatta ses kaydını da ekledim, dinleyebilirsiniz. Birkaç tur dönüyor sonra stop ediyor. Neden olabilir?
Belirtiler gaz pedalına yavaş tepki vermesiyle başladı (pedal arıza kodu yok ve OBD2 okumalarıyla pozisyonu doğru bir şekilde takip ediyor).
Bu noktada bir kaçak testi yaptım - tüm enjektörler eşitti ve bir yıl önce araba iyiyken test ettiğim miktarla iyi karşılaştırma yapıldı.
Sonra EGR'yi (hata kodu yok) çıkardım ve güzelce temizledim. İkincil geri dönüşüm olan DPF'siz basit 2010 öncesi model.
OBD2 marş basarken doğru yakıt basıncını gösteriyor, devir iyi ve yeni zamanlama kayışı da kapak çıkarıldığında iyi görünüyor. Hava giriş sıcaklığı dış sıcaklığa karşılık geliyor ve akü voltajı marş güçlü olduğunda iyi. Krank sensörü arıza kodu yok ve eğer mevcutsa marş sırasında bir kam konum arıza kodu işaretleyeceğini varsayıyorum.
EGR körleme plakası sipariş ettim, çünkü bunun faydalı bir teşhis olduğunu okudum (ancak İngiltere'de arabayı yolda sürmek yasal değil), ancak bu mevcut belirtilerde hiçbir fark yaratmadı.
Bu garip davranışa neyin sebep olabileceği hakkında herhangi bir fikriniz var mı?
2010 model, 92 beygirlik 1.6 HDI motorlu Citroen C3'üm var. Motor çalışıyor gibi yapıyor ama bir türlü tam olarak devreye girmiyor. Hatta ses kaydını da ekledim, dinleyebilirsiniz. Birkaç tur dönüyor sonra stop ediyor. Neden olabilir?
Belirtiler gaz pedalına yavaş tepki vermesiyle başladı (pedal arıza kodu yok ve OBD2 okumalarıyla pozisyonu doğru bir şekilde takip ediyor).
Bu noktada bir kaçak testi yaptım - tüm enjektörler eşitti ve bir yıl önce araba iyiyken test ettiğim miktarla iyi karşılaştırma yapıldı.
Sonra EGR'yi (hata kodu yok) çıkardım ve güzelce temizledim. İkincil geri dönüşüm olan DPF'siz basit 2010 öncesi model.
OBD2 marş basarken doğru yakıt basıncını gösteriyor, devir iyi ve yeni zamanlama kayışı da kapak çıkarıldığında iyi görünüyor. Hava giriş sıcaklığı dış sıcaklığa karşılık geliyor ve akü voltajı marş güçlü olduğunda iyi. Krank sensörü arıza kodu yok ve eğer mevcutsa marş sırasında bir kam konum arıza kodu işaretleyeceğini varsayıyorum.
EGR körleme plakası sipariş ettim, çünkü bunun faydalı bir teşhis olduğunu okudum (ancak İngiltere'de arabayı yolda sürmek yasal değil), ancak bu mevcut belirtilerde hiçbir fark yaratmadı.
Bu garip davranışa neyin sebep olabileceği hakkında herhangi bir fikriniz var mı?