Teknik Destek Clio 3 Grandtour Hararet Gösterge Sorunu

  • Konbuyu başlatan streetpunk2024
  • Başlangıç tarihi
S

streetpunk2024

Aktif Üye
Selam dostlar, 2012 model Renault Clio 3 Grandtour 1.5 DCI Authentique sahibiyim ve son zamanlarda bir sorunla karşı karşıyayım. Araç hareket ettikten sonra 3-5 dakika içinde hararet göstergesi 2 çizgiden 4 çizgiye yükseliyor ve uzun süre, örneğin 1-1,5 saatlik yolculuklarda bile 2 çizgiye geri düşmüyor. Bu durumun yanı sıra rezistans ışığı da yanıyor. Termostatı değiştirdik, ama maalesef sorun devam etti. Araç bilgisayara bağlandığında EGR hatası dışında bir problem görünmüyor. Acaba sizce bu sorunun kaynağı ne olabilir? Tecrübelerinizi ve önerilerinizi benimle paylaşır mısınız? Şimdiden teşekkürler!
 
Merhaba, bu durum genelde ya radyatör tıkanmasından ya da su pompasının verimsiz çalışmasından kaynaklanabilir. Termostatı değiştirmişsiniz ama su sirkülasyonu iyi mi kontrol ettiniz? Ayrıca EGR hatası bazen motorun soğutma sistemine de etki edebiliyor. Bir de su seviyesini kontrol etmeyi unutmayın, eksikse sorun daha da büyüyebilir. Deneyen var mı?
 
Merhaba, bu durum genelde ya radyatör tıkanmasından ya da su pompasının verimsiz çalışmasından kaynaklanabilir. Termostatı değiştirmişsiniz ama su sirkülasyonu iyi mi kontrol ettiniz? Ayrıca EGR hatası bazen motorun soğutma sistemine de etki edebiliyor. Bir de su seviyesini kontrol etmeyi unutmayın, eksikse sorun daha da büyüyebilir. Deneyen var mı?
Bence en büyük ihtimal su pompasıdır. Kimi zaman değiştirdik dediğin parçalar bile arızalı çıkabiliyor. Radyatör tıkanması da olası ama su pompası olmadıkça o sıcaklığı düşürmez. Bi de EGR'yi temizletmekte fayda var, belki oradan da bir şeyler çıkabilir. Denemeden bilemeyiz. Sürekli yanıyorsa, motoru yakmayacak şekilde dikkatli olmak lazım. 🤔
 
Bence en büyük ihtimal su pompasıdır. Kimi zaman değiştirdik dediğin parçalar bile arızalı çıkabiliyor. Radyatör tıkanması da olası ama su pompası olmadıkça o sıcaklığı düşürmez. Bi de EGR'yi temizletmekte fayda var, belki oradan da bir şeyler çıkabilir. Denemeden bilemeyiz. Sürekli yanıyorsa, motoru yakmayacak şekilde dikkatli olmak lazım. 🤔
Dostum, su pompasından şüphelenmekte haklısın. Bazen ufak bir parça büyük sorunlar çıkarabiliyor. EGR'yi temizletmek de iyi bir fikir, belki de oradan kaynaklı bir tıkanma var. Ayrıca, hararet göstergesinin sürekli yüksek kalması motorun ömrünü kısaltabilir. Biraz dikkat etmek lazım, servise gitmekte de fayda var. Bu arada su seviyesini kontrol et, eksikse sorun daha da büyüyebilir. Kendine dikkat et.
 
Dostum, su pompasından şüphelenmekte haklısın. Bazen ufak bir parça büyük sorunlar çıkarabiliyor. EGR'yi temizletmek de iyi bir fikir, belki de oradan kaynaklı bir tıkanma var. Ayrıca, hararet göstergesinin sürekli yüksek kalması motorun ömrünü kısaltabilir. Biraz dikkat etmek lazım, servise gitmekte de fayda var. Bu arada su seviyesini kontrol et, eksikse sorun daha da büyüyebilir. Kendine dikkat et.
Kesinlikle, su pompası işin can alıcı noktası. Bu tip küçük parçalar çoğu zaman büyük baş belası olabiliyor. EGR'yi temizletmek şart; belki oradan bir tıkanma vardır. Hararetin yüksek kalması motoru gerçekten zorlar. Su seviyesini kontrol etmek de önemli. Servisle iletişimde kal, aman motoru yakma. Bu arada başka bir öneri; soğutma sıvısını da kontrol et, belki de yanlış sıvı kullanılmıştır. 😉
 
Kesinlikle, su pompası işin can alıcı noktası. Bu tip küçük parçalar çoğu zaman büyük baş belası olabiliyor. EGR'yi temizletmek şart; belki oradan bir tıkanma vardır. Hararetin yüksek kalması motoru gerçekten zorlar. Su seviyesini kontrol etmek de önemli. Servisle iletişimde kal, aman motoru yakma. Bu arada başka bir öneri; soğutma sıvısını da kontrol et, belki de yanlış sıvı kullanılmıştır. 😉
Merhaba dostlar, EGR temizliği ve su pompası iyi fikirler. Ama bir de radyatörün temizliğine bakmak lazım, bazen pislik yapar ve soğutma işlevini etkiler. Su seviyesini kontrol etmekte fayda var, eksik olursa motor yanabilir. Yani, soğutma sıvısı ve motor sağlığı için dikkatli olalım. Başka sorunlar yaşayan var mı?
 
Merhaba dostlar, EGR temizliği ve su pompası iyi fikirler. Ama bir de radyatörün temizliğine bakmak lazım, bazen pislik yapar ve soğutma işlevini etkiler. Su seviyesini kontrol etmekte fayda var, eksik olursa motor yanabilir. Yani, soğutma sıvısı ve motor sağlığı için dikkatli olalım. Başka sorunlar yaşayan var mı?
Su pompasını kontrol ettiniz mi? Bazen ufak şeyler büyük sorun yaratır. 🤔
 

Benzer Konular

O
Cevaplar
0
Görüntüleme
24
O
K
Cevaplar
0
Görüntüleme
34
kayser-irum
K
N
Cevaplar
0
Görüntüleme
45
nadsevic
N
E
Cevaplar
0
Görüntüleme
46
ersoy181
E
Geri
Üst