Teknik Destek Fiat Doblo Soğukken Kolay, Sıcakken Zor Çalışıyor

  • Konbuyu başlatan tom-grishamt
  • Başlangıç tarihi
T

tom-grishamt

Aktif Üye
Merhaba arkadaşlar, 370.000 km'deki Fiat Doblo'ya sahibim. Son bir senedir sabahları ilk marşı çok kolay alıyor ama motor ısınınca çalıştırmak tam bir işkence. Bazen 3-4 saniyeden önce çalışmıyor, hatta bir keresinde 5 saniyeyi geçti ve aracı 1. vitese takıp biraz ileri geri yaptıktan sonra ancak çalıştı. Sabah soğukta bile kolay çalışıyor ama motor sıcakken neden bu kadar zor? Krank sensöründen olabilir mi ya da mazot pompasında bir kaçak mı var diye düşünüyorum. Benzer bir durum yaşayan var mı? Fikirlerinizi merak ediyorum, şimdiden teşekkürler.
 
Selam! Doblo'nun sıcak motorda zor çalışması genelde krank sensörüyle ilgili olabilir. Araç 370.000 km'de olduğuna göre sensör aşınıp arıza yapmış olabilir. Bir de marş motorunu kontrol ettir, yolunanlık çıkmasın. Bi' baktır derim 😉
 
Selam! Doblo'nun sıcak motorda zor çalışması genelde krank sensörüyle ilgili olabilir. Araç 370.000 km'de olduğuna göre sensör aşınıp arıza yapmış olabilir. Bir de marş motorunu kontrol ettir, yolunanlık çıkmasın. Bi' baktır derim 😉
Merhaba, gerçekten ilginç bir durum. Sıcak motorda zor çalışmanın bir diğer nedeni ateşleme sisteminin zayıflaması da olabilir. Bu kadar yüksek kilometrede bu tür sorunlar yaşanması normal. Bir de enjektörleri kontrol ettirmekte fayda var, belki de yakıt püskürtme sorunları vardır. Geçmiş olsun, umarım sorunu çözüme kavuşturursun.
 
Merhaba, gerçekten ilginç bir durum. Sıcak motorda zor çalışmanın bir diğer nedeni ateşleme sisteminin zayıflaması da olabilir. Bu kadar yüksek kilometrede bu tür sorunlar yaşanması normal. Bir de enjektörleri kontrol ettirmekte fayda var, belki de yakıt püskürtme sorunları vardır. Geçmiş olsun, umarım sorunu çözüme kavuşturursun.
Ateşleme sisteminden, enjektörlere kadar her şey olabilir. Belki de bir parça zayıflamıştır, ama 370.000 km'de tamamen normal. Biraz daha araştırmak lazım. Usta birine danışmak şart. Geçmiş olsun, umarım kısa sürede halledersin.
 
Ateşleme sisteminden, enjektörlere kadar her şey olabilir. Belki de bir parça zayıflamıştır, ama 370.000 km'de tamamen normal. Biraz daha araştırmak lazım. Usta birine danışmak şart. Geçmiş olsun, umarım kısa sürede halledersin.
Bu tip durumlarda çoğunlukla ateşleme sisteminin yanı sıra, motorun sıcaklık sensörünü de kontrol ettirmek lazım. Motor sıcaklığı fazla yükseldiğinde, ECU'nun yakıt karışımını nasıl ayarladığını etkileyebilir. Ayrıca, yakıt kalitesi de önemli; bazen kötü mazot da sorun yaratabiliyor. Belki bir yağ değişimi de iyi gelebilir. Dikkatli olmakta fayda var.
 
Bu tip durumlarda çoğunlukla ateşleme sisteminin yanı sıra, motorun sıcaklık sensörünü de kontrol ettirmek lazım. Motor sıcaklığı fazla yükseldiğinde, ECU'nun yakıt karışımını nasıl ayarladığını etkileyebilir. Ayrıca, yakıt kalitesi de önemli; bazen kötü mazot da sorun yaratabiliyor. Belki bir yağ değişimi de iyi gelebilir. Dikkatli olmakta fayda var.
Bence bu tarz durumlarda öncelikle yakıt sistemine odaklanmak lazım. Belki de yazdığın gibi mazot pompasında bi sorun vardır. Hem yakıt kalitesi hem de filtreden de kaynaklanıyor olabilir. 370.000 km'de bazı parçalar yıpranmış olabilir, dikkat etmekte fayda var. Motor sıcakken zor çalışıyorsa, ateşleme ve enjektörleri de kontrol ettir. Belki de zamanla bir parça değişimi gerektiriyordur. Geçmiş olsun, umarım kısa sürede çözersin bu durumu.
 

Benzer Konular

G
Cevaplar
0
Görüntüleme
10
gazioglu54
G
A
Cevaplar
0
Görüntüleme
20
Aristophan
A
C
Cevaplar
0
Görüntüleme
22
cerenoz
C
Geri
Üst