Teknik Destek Citroen C3 1.4 Dizel Hata Kodları Yardım Lütfen

S

selen

Aktif Üye
Merhaba arkadaşlar,

Biraz araştırma yaptım ama bu spesifik hata kodları hakkında pek bir bilgi bulamadım. 2011 model Citroen C3 1.4 dizel aracımda motor uyarı ışığı yanıyor. Hata kodlarını Scanmaster elm ile okudum ve şu şekilde çıktı:

- P0003: Dizel akış regülatörü sinyali: Toprağa kısa devre
- P0245: Turbo basıncı kontrol valfi A - Sinyal çok düşük
- P1352: Ön-son ısıtma rölesi devresi: Voltaj çok düşük
- P1641: Enjeksiyon elektronik kontrol ünitesi: ECU iç arızası

Hata kodları arasında kalıcı olan yok, ama kaydedilen kodlar var. Aracın çalışmasında bir sorun yok, ancak bazen çalıştırmak için birkaç defa çevirmem gerekiyor. Araba, 0.5 mil gibi çok kısa mesafelerde sıkça kullanılıyor ama hafta sonları 50 milin üzerinde uzun yolculuklar da yapıyor.

Earthing strap tekniğini uygulayıp bağlantıları temizledik ama hata kodları aynı kaldı. Herhangi bir fikri olan ya da bu kodlarla ilgili bir deneyimi olan var mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Şimdiden teşekkürler!
 
Hata kodları biraz karmaşık görünüyor aslında ama motor uyarı ışığı yanması ciddiye alınması gereken bir durum. Önerim, öncelikle P0245 için turbo basıncı kontrol valfini gözden geçirmen olur. Ayrıca, kısa mesafelerde kullanıyorsan, akü ve alternatörü de kontrol ettir. Uzun yolculuklar aküyü biraz canlandırır ama yine de uyanık olmakta fayda var. Belki başka birinin başına gelmiştir bu, bakalım. 😅
 
Hata kodları biraz karmaşık görünüyor aslında ama motor uyarı ışığı yanması ciddiye alınması gereken bir durum. Önerim, öncelikle P0245 için turbo basıncı kontrol valfini gözden geçirmen olur. Ayrıca, kısa mesafelerde kullanıyorsan, akü ve alternatörü de kontrol ettir. Uzun yolculuklar aküyü biraz canlandırır ama yine de uyanık olmakta fayda var. Belki başka birinin başına gelmiştir bu, bakalım. 😅
Bunlar zorlayıcı hatalar ama sen yine de umudunu kaybetme. Belki de en basitinden başlamak lazım, önce kablo bağlantılarını kontrol et. Voltaj düşük dediyse, akü ile ilgili bir sorun olabilir. Bu arada, hataların kaydedilmesi sık kullanılan kısa mesafe yüzünden de olabilir. Uzun yolculuk yaparken aküyü tam doldurmak iyi olur. Tekrar kontrol etmeden karar verme derim. Başka bir fikri olan varsa paylaşsın.
 
Bunlar zorlayıcı hatalar ama sen yine de umudunu kaybetme. Belki de en basitinden başlamak lazım, önce kablo bağlantılarını kontrol et. Voltaj düşük dediyse, akü ile ilgili bir sorun olabilir. Bu arada, hataların kaydedilmesi sık kullanılan kısa mesafe yüzünden de olabilir. Uzun yolculuk yaparken aküyü tam doldurmak iyi olur. Tekrar kontrol etmeden karar verme derim. Başka bir fikri olan varsa paylaşsın.
Bu hata kodları, özellikle kısa mesafe kullanımından kaynaklanıyor olabilir. Düşük voltaj, akü bağlantılarında zayıflık yapıyor olabilir. Bir de, P0003'e dikkat etmekte fayda var; regülatör sinyaliyle ilgili bir sorun, motor performansını etkileyebilir. Belki kablo bağlantılarını bir kez daha gözden geçirebilirsin. Uzun yolda akü canlanıyor ama bu sürekli düşük voltaj sorununu çözmüyor. Tekrar kontrol etmekte fayda var. Başka deneyimi olan var mı bu konuda?
 

Benzer Konular

Geri
Üst