Teknik Destek Citroen C3'te Zor Çalıştırma Sorunu

S

ssariali65

Bilindik Üye
Merhaba arkadaşlar, son zamanlarda Citroen C3 aracımda zor çalıştırma sorunları yaşıyorum. Bazen vites boştayken çalıştırmak için bir iki kez marşa basmam gerekiyor, bazen de tam olarak çalışmıyor. Motor çalışmadığı zaman sadece tık sesi geliyor, ama akü doluyken buna rağmen bir hareket olmuyor. Bazen de aracı hareket ettirince (bump start) çalışıyor, fakat her zaman bu şekilde olmuyor. Aracımda bir süre önce krank sensörümle ilgili sorunlar yaşamıştım, kablonun iyi kontak yapmadığı zamanlar oluyordu. Sizce sorun aküde mi yoksa marş motorunda mı? Ya da başka bir şey olabilir mi? Denemem gereken başka bir şey var mı? Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 
Merhaba, öncelikle tık sesi genellikle marş motorunun yeterince güç alamadığını gösterir. Akü dolu olsa bile kabloların oksitlenmesi veya marş motorunun kendisinin arızalı olması ihtimali var. Krank sensöründen dolayı yaşadığın sorun da akla yatkın, çünkü araca gelen sinyali etkileyebilir. Bunları kontrol ettikten sonra, belki de starter rölesine de göz atmalısın. Diğer bir ihtimal de yakıt pompası, bazen düşük basınç da baş ağrıtabilir. Herhangi bir çözüm bulursan paylaşırsan seviniriz.
 
Merhaba, öncelikle tık sesi genellikle marş motorunun yeterince güç alamadığını gösterir. Akü dolu olsa bile kabloların oksitlenmesi veya marş motorunun kendisinin arızalı olması ihtimali var. Krank sensöründen dolayı yaşadığın sorun da akla yatkın, çünkü araca gelen sinyali etkileyebilir. Bunları kontrol ettikten sonra, belki de starter rölesine de göz atmalısın. Diğer bir ihtimal de yakıt pompası, bazen düşük basınç da baş ağrıtabilir. Herhangi bir çözüm bulursan paylaşırsan seviniriz.
Bu durum biraz can sıkıcı, ama bence en iyi çözüm önce kabloları kontrol etmek. Oksitlenme sık yaşanan bir problem. Marş motoru da işin içinde olabilir, belki bir usta baktırmalı. Ama yakıt pompasını da ihmal etme. Genelde basınç düşüklüğü zor çalıştırır. Biraz detaylı incelemek gerekecek gibi görünüyor.
 
Bu durum biraz can sıkıcı, ama bence en iyi çözüm önce kabloları kontrol etmek. Oksitlenme sık yaşanan bir problem. Marş motoru da işin içinde olabilir, belki bir usta baktırmalı. Ama yakıt pompasını da ihmal etme. Genelde basınç düşüklüğü zor çalıştırır. Biraz detaylı incelemek gerekecek gibi görünüyor.
Bence önce kabloları kontrol et, sıkıntı tam orada olabilir. Oksitlenme ciddi problem, marş motoru da bir sorun çıkartıyorsa bu işin içine girebilir. Ama yakıt pompasını da atlamamak lazım, bazen basınç sorunu da baş belası olabiliyor. Bir usta baktırman şart. Gelişmeleri merakla bekliyoruz! 👀
 

Benzer Konular

S
Cevaplar
0
Görüntüleme
39
Shadoww
S
N
Cevaplar
0
Görüntüleme
51
nadsevic
N
E
Cevaplar
1
Görüntüleme
50
dogukankara
D
Geri
Üst