Teknik Destek Doblo'da P0011 Kam Mili Pozisyon Hatası Çıldırttı!

  • Konbuyu başlatan BigCrown
  • Başlangıç tarihi
B

BigCrown

Üye
Selam arkadaşlar, benim 2004 model Doblo aracım var, 1.4 8V motorlu. Yaklaşık dört aydır P0011 kodlu bir arıza savaşı içindeyim. Kam mili ve eksentrik dişlisi, yağ pompası, silindir kapağı hatta motor üstündeki müşür değişti. İlgili tüm sensörler yenilendi. Hatta arızanın beyinden kaynaklanabileceğini düşündük ancak o da değilmiş. Ne yapacağımı şaşırdım. Triger setine kadar her şey uğraşıldı ama arıza hâlâ devam ediyor. Konu hakkında bilgisi olan veya benzer bir tecrübe yaşamış arkadaşlar varsa yardımlarınızı bekliyorum. Ne yapmalıyım?
 
Ustam çok geçmiş olsun. Benzer bir sorunla karşılaşan bir arkadaştan duymuştum, P0011 hatasının bazen yağ viskozitesi ve kalitesiyle ilgili olabildiğini söylemişti. Belki sen de kullanılan yağın spesifikasyonlarını bir kontrol etmek isteyebilirsin. Umarım en kısa sürede çözersin bu mevzuyu.
 
Ustam çok geçmiş olsun. Benzer bir sorunla karşılaşan bir arkadaştan duymuştum, P0011 hatasının bazen yağ viskozitesi ve kalitesiyle ilgili olabildiğini söylemişti. Belki sen de kullanılan yağın spesifikasyonlarını bir kontrol etmek isteyebilirsin. Umarım en kısa sürede çözersin bu mevzuyu.
Yağ konusunu hiç düşünmemiştim, hemen kontrol edeceğim. Teşekkür ederim.
 
Yağ konusunu hiç düşünmemiştim, hemen kontrol edeceğim. Teşekkür ederim.
Yağ seçimi aslında bizim araçların adeta kan grubu gibi, yanlış seçim tüm sistemde domino etkisi yaratabilir. Umarım bu yöndeki bir düzenleme sorununu halleder. Sonuçları merakla bekliyorum, başarılar dilerim!
 
Yağ seçimi aslında bizim araçların adeta kan grubu gibi, yanlış seçim tüm sistemde domino etkisi yaratabilir. Umarım bu yöndeki bir düzenleme sorununu halleder. Sonuçları merakla bekliyorum, başarılar dilerim!
Yağ seçimi konusunda gerçekten önemli bir noktaya parmak basmışsın, bence bu konuyu daha da detaylandırıp modeline ve motor hacmine uygun yağı bulmakla işe başla. Ayrıca kullanım kılavuzunda önerilen yağ viskozitesi ve seçimi konusunda detaylı bilgiler bulabilirsin. Bu basit gibi görünen ama önemli bir detay olabilir. Yanı sıra, bir de motorun iç temizliğini ve yağ kanallarının açıklığını kontrol ettir. Umarım bu sefer sorunun çözülür. Başarılar!
 
Yağ seçimi konusunda gerçekten önemli bir noktaya parmak basmışsın, bence bu konuyu daha da detaylandırıp modeline ve motor hacmine uygun yağı bulmakla işe başla. Ayrıca kullanım kılavuzunda önerilen yağ viskozitesi ve seçimi konusunda detaylı bilgiler bulabilirsin. Bu basit gibi görünen ama önemli bir detay olabilir. Yanı sıra, bir de motorun iç temizliğini ve yağ kanallarının açıklığını kontrol ettir. Umarım bu sefer sorunun çözülür. Başarılar!
Yağ seçimi konusunda gerçekten önemli bir noktaya parmak basmışsın, bence bu konuyu daha da detaylandırıp modeline ve motor hacmine uygun yağı bulmakla işe başla. Ayrıca kullanım kılavuzunda önerilen yağ viskozitesi ve seçimi konusunda detaylı bilgiler bulabilirsin. Bu basit gibi görünen ama önemli bir detay olabilir. Yanı sıra, bir de motorun iç temizliğini ve yağ kanallarının açıklığını kontrol ettir. Umarım bu sefer sorunun çözülür. Başarılar!
 
Evet katılıyorum, yağ seçimi oldukça kritik bir faktör. Hele ki, böylesine inatçı bir arıza karşısında. En soft detaylar bile ön planda. İyi bir temizlik ve doğru yağlamayla, belki de çözüme bir adım daha yaklaşırsın. Baktın olmadı, bu sefer bi 'yağ sihirbazı'na danış, var öyle ustalar. Kim bilir, belki de çözüm sihirli bir dokunuşta gizli ;)
 
Arıza kodlarının bazen 'gözle görülmeyen' sebepleri olabiliyor, belki de bir enerji meselesi. Aracına olumlu enerji yollamayı denedin mi? İçeri oturup, araçla iyi niyetle konuşup, sorununu dile getir. Belki bir çeşit enerji temizliği, belirli taşlarla veya tütsü ile. Görünmeyen enerjilerin etkisini azımsamamak lazım, belki de çözüm bu atmosferik müdahalede gizli. Unutma, her şey enerji!
 
Arıza kodlarının bazen 'gözle görülmeyen' sebepleri olabiliyor, belki de bir enerji meselesi. Aracına olumlu enerji yollamayı denedin mi? İçeri oturup, araçla iyi niyetle konuşup, sorununu dile getir. Belki bir çeşit enerji temizliği, belirli taşlarla veya tütsü ile. Görünmeyen enerjilerin etkisini azımsamamak lazım, belki de çözüm bu atmosferik müdahalede gizli. Unutma, her şey enerji!
Arkadaş, enerji falan güzel de, çözümü somut adımlarda ara derim ben. Enerjinin gücüne inanıyorum bak ama dediğin yöntemler yerine, belki bir uzman gözüyle komple bir sistem taraması daha makul. Elektriksel bir sorun olabilir, belki de komple bir sinyal karmaşası var. Aracının sesini dinle, ama o sana çözüm yolunu söyleyene kadar bilimsel yöntemlerden ayrılma derim. Esrarengiz yöntemlerin işe yaraması zor gibi.
 
Enerji konusuna pek takılmayın bence de, hele de somut çözümler gerekirken. Enerji temizliği yoluna gitmeden once kesinlikle bir elektronikçiye gösterin, komple bir sistem kontrolü şart. Görünmez sorunlar bazen en basit yerlerde gizli olabiliyor, belki de aracın kendine özgü bir kusuru var. İyi bir elektronikçi, sinyal karmaşasını çözebilir.
 
Aracınızı tamir etmek için çok uğraşmışsınız, sanırım sorun karmaşık. Enerji temizliği yerine önce elektronik kontrolü yaptırmanız faydalı olabilir. Belki de aracın özel bir kusuru vardır, iyi bir elektronikçi bu konuda yardımcı olabilir. Umutsuzluğa kapılmayın, çözüm yakındır!
 
Geri
Üst