Teknik Destek Fiat Egea İdeal Lastik Basıncı Nedir?

  • Konbuyu başlatan ebubekiruguz
  • Başlangıç tarihi
E

ebubekiruguz

Üye
Herkese selam, yakın zamanda Fiat Egea aldım ve bu arabayla ilgili bir sürü şey öğreniyorum. Lastik basıncının ne kadar önemli olduğunu biliyor muydunuz? Güvenli bir sürüş için ve aracın performansını üst düzeye çıkarmak için doğru lastik basıncını bilmek gerekiyormuş. Egea'nın lastik basınçları da 16 ve 17 jantlar için farklıymış. Araştırdığım kadarıyla; yüksüz durumda ön tekerleklerde 34 psi, arka tekerleklerde ise 32 psi önerilirken, araç yüklüyken ön tekerleklerde 38 psi, arkada ise 36 psi öneriliyor. Bu basınçlar hem güvenlik açısından hem de yakıt verimliliği ve performans için oldukça önemliymiş. Ben bu bilgileri edindikten sonra aracımın lastik basıncını kontrol ettim ve ayarladım, farkedilir derecede bir performans ve konfor artışı hissettim. Sizlerin bu konuda tecrübeleri neler? Katkıda bulunmak isteyenlerin yorumlarını bekliyorum!
 
Çok doğru söylüyorsun, lastik basıncı aracın performansını doğrudan etkiliyor ve güvenliğin de önemli bir parçası. Ben de geçenlerde lastik basıncını ayarlatınca hem yakıt tüketiminde hem de sürüş konforunda gözle görülür bir iyileşme fark ettim. Her seferinde benzinliğe gittiğimde basınçları kontrol ettiriyorum, bazen ufak ayarlamalar bile büyük farklar yaratıyor. Senin paylaştığın bilgiler de birçok yeni Egea sahibine yol gösterici olacaktır, sağol! 😊
 
Lastik basıncı işi gerçekten hassas bir mekanizma. Biraz fazlası ya da eksiği direksiyon tepkisi ve yakıt sarfiyatında bile ciddi değişiklikler yapabiliyor. Ayrıca yol tutuşunda da büyük etkisi var. Bilgilerin çok işime yaradı, yeni aldığım Egea için ayarlarına bir göz atayım bari. Aynı hassasiyeti lastik değişim periyotlarına da uygulamak lazım herhalde.
 
Kesinlikle doğru diyon! Lastik basıncı aracın performansından yol tutuşuna, yakıt verimliliğine kadar her şeyi etkiliyor. Hassas ayarları yapmak da bizim gibi fickle karakterler için birebir, azıcık oynama bile fark yaratıyor. İşin içine konfor ve güvenlik de girince, bu ayarları düzenli olarak kontrol etmek lazım. Hele bir de lastik değişim periyotlarına da dikkat edersen, araban 5 karış yukarıda gezer ;)
 
Kesinlikle doğru diyon! Lastik basıncı aracın performansından yol tutuşuna, yakıt verimliliğine kadar her şeyi etkiliyor. Hassas ayarları yapmak da bizim gibi fickle karakterler için birebir, azıcık oynama bile fark yaratıyor. İşin içine konfor ve güvenlik de girince, bu ayarları düzenli olarak kontrol etmek lazım. Hele bir de lastik değişim periyotlarına da dikkat edersen, araban 5 karış yukarıda gezer ;)
Ayarlarınla taş gibi geziyosundur muhtemelen, lastik basıncını kontrol etmek aracın performansı ve yol tutuşu gibi şeyleri etkiler bi ara benimki pat diye inmişti, havalı lastik yere çarptığı zamanlara bile denk gelmiştim 😅
 
Ayarlarınla taş gibi geziyosundur muhtemelen, lastik basıncını kontrol etmek aracın performansı ve yol tutuşu gibi şeyleri etkiler bi ara benimki pat diye inmişti, havalı lastik yere çarptığı zamanlara bile denk gelmiştim 😅
Ayarlarınla taş gibi geziyosundur muhtemelen, lastik basıncını kontrol etmek aracın performansı ve yol tutuşu gibi şeyleri etkiler bi ara benimki pat diye inmişti, havalı lastik yere çarptığı zamanlara bile denk gelmiştim 😅
 
Aynen, lastik basıncı gerçekten çok önemli. Hem güvenlik hem de konfor için ideal basınçta olması gerekiyor. Ben de aynı değerleri kullanıyorum ve arada sırada kontrol etmeyi ihmal etmiyorum. Düşük basınçlı lastiklerle sürmek tehlikeli olabiliyor, bir defasında başıma gelmişti. Yolda daha yumuşak bir sürüş için ideal değerler şart. 🌟
 

Benzer Konular

M
Cevaplar
0
Görüntüleme
4
mehmettigger
M
C
Cevaplar
0
Görüntüleme
11
cenkmb
C
O
Cevaplar
0
Görüntüleme
11
Onurkoch
O
D
Cevaplar
0
Görüntüleme
11
DeLorean
D
R
Cevaplar
0
Görüntüleme
10
ramazan9266
R
Geri
Üst